Google Analytics –raportointi

Analytiikka kertoo taustatietoa verkkosivuston kävijöistä ja heidän käyttäytymisestänsä. Googlen Analytics-palvelulla voidaan seurata esimerkiksi suosituimpia sivuja, kuinka paljon eri käyttäjiä sivustolla vierailee ja mistä sivustolle tullaan.

Kun käytössä on Google Ads -mainonta, saadaan kampanjoiden tiedot myös Analyticsiin. Tällöin voidaan seurata helposti samasta paikasta, kuinka mainonta on tavoittanut yleisöä.

Jos käyttöön otetaan myös Googlen Data Studio -palvelu, niin analytiikka tiedosta saadaan graafisempi esitystapa. Data Studioon voidaan koota asiakkaalle tärkeimmät tiedot.

Mahdollisuuksien kirjo on analytiikassa laaja. Käytämme myös asiakkaillamme Googlen Tag Manageria, jolla voidaan seurantaan ottaa myös esimerkiksi sivustolla olevien linkkien klikkauksia.

Analytiikkapalvelussamme teemme asiakkaalle analyysin Google Analyticsista saatavan tiedon perusteella. Asiakas voi itse valita kuinka tiheästi raportointia tehdään. Google Analytics -raportointi kuuluu oleellisena osana markkinointipalveluumme, koska sillä voimme mitata markkinointitoimenpiteiden tehoa.

Ota yhteyttä!