Kahakka Brewery: Pakkausdesignia Kokkolan 400-vuotisjuhlan kunniaksi

Kokkolalainen pienpanimo Kahakka Brewery tuotti kaupungin perustamisvuoden mukaan nimetyn olutsarjan - 1620.

Tavoitteena oli luoda niin maultaan kuin muutenkin imagoltaan kaupungin juhlavuotta kunnioittava tuote.
– Projekti oli haastava muun muassa aikataulun suhteen, sillä idean syntymisestä siihen kun valmis tuote oli myynnissä, sai kulua vain nelisen kuukautta, Nicke Kavilo panimoyrityksestä kertoo.

Creamedia valikoitui pakkaus- ja etikettisuunnittelun osalta yhteistyökumppaniksi parista syystä:
– Tuotteen imagon mukaisesti halusimme, että myös pakkauksessa näkyy paikallinen, kokkolalainen kädenjälki.
– Halusimme toteuttajaksi toimijan, jolla on kokemusta vastaavan kaltaisten tuotteiden suunnittelusta aiemminkin, jotta meidän ei tarvitsisi pelätä aikataulun venymisestä.

Panimo halusi myyvän, mutta toisaalta arvokkaan näköisen ja aikaa kestävän ulkoasun tuotteille. Suunnitteluvaihteessa yritys sai Creamedialta useita vaihtoehtoisia tyylejä ulkoasusta, ja haettu ilme löytyi nopeasti.
– Mielestämme tuote näyttää nyt juuri siltä, miltä pitääkin: houkuttelevalta ja arvokkaalta.

”Olemme saaneet paljon myönteistä palautetta pakkausten ulkoasusta.”

Creamedia suunnitteli 1620-oluille kaksi eri pakkausta. Päivittäistavarakaupoissa myytävän neljää eri makua sisältävän salkun sekä puupakkauksen 400 kappaleen erikoiserälle.

Tarvitseeko yrityksesi pakkausilme päivittämistä?

Ota yhteyttä – suunnitellaan teille yksilöllinen pakkausdesign!

Mats Aurén

Art Director

0400 663 855

mats.auren@creamedia.fi