ARBETSUPPGIFTER
Kolla in hur vi har verkställt olika idéer här och låt dem tala för oss. Under loppet av tre decennier har vi hunnit med allt möjligt och samarbetat med många olika branscher och företag. Som du kan se har vi mångsidig kunskap för alla typer av marknadsföringsbehov. Kanske vi kan stå till tjänst? Kontakta oss så pratar vi mer!
WEBBPLATS
Företagets egen webbplats ligger som grund för all digital marknadsföring. Därför ska sidan vara fullt fungerande och möta kundernas behov.
Er webbplats utseende är det första kunden ser och därför ska den tydligt förmedla företagets varumärke och det som är viktigast för er att kommunicera. Potentiella kunder får vanligen ett första intryck av ett företag genom dess webbplats. Det är därför viktigt att webbplats är professionella och av hög kvalitet.
FÖRPACKNINGSDESIGN
Kvalitativ förpackningsdesign öka försäljningen och öka värdet på ditt varumärke.
Förpackningens utseende och egenskaper bidrar till att skapa en helhetsbild av själva produkten, priset och kvaliteten, samt företaget bakom produkten.
Förpackningens utseende har också stor betydelse för köpbeslutet. Enligt forskning fattas två tredjedelar av köpbesluten i butiken och det tar i genomsnitt fyra sekunder för kunden att fatta beslutet. Om förpackningen inte sticker ut kommer produkten troligen att stanna på hyllan.
VIDEO
En bild säger mer än tusen ord — En video är ofta mer effektiv än tusen bilder.
Syftet med marknadsföring är att ska skapa en känslomässig reaktion hos målgruppen. Med hjälp av en video mångdubblas chanserna att lyckas – framför allt om den är professionellt gjord. Som marknadsföringsverktyg är videon mångsidig och användbar. En video är ett effektivt sätt att berätta om företagets historia, presentera en produkt eller tjänst, bygga upp ett varumärke som arbetsgivare, eller kanske du behöver korta videoklipp att använda på sociala medier?
LOGO
En logo är en integrerad del av ditt företag och varumärke.
En professionell logo hjälper dig att sticka ut från dina konkurrenter.
I samband med logodesignen utarbetas vanligtvis även en grafisk profil som sätter ramarna för hur företagets framtida produkter, lokaler och marknadsföringsmaterial ska förverkligas. Det kan vara allt från försäljningsbroschyrer, webbplatser, prislistor och visitkort till dörrmattor och neonskyltar. En grafisk profil gör livet enklare och säkerställer att alla som jobbar med företagets visuella kommunikation följer en enhetlig linje. Dessutom sparar du tid när du inte behöver börja planera allt från början varje gång.
INNEHÅLL TILL SOCIALA MEDIER
Idéspruta, planering och utförandet av innehåll till sociala medier kan outsourcas till en professionell.
Du behöver inte göra allt själv.
Med erfarenhet och kunskap skapar vi gärna en plan för dina sociala medier som vi även verkställer om du så vill. Allt du behöver göra är att godkänna planen så tar vi hand om resten.
Alla vet det redan men vi säger det ännu en gång; sociala medier är här för att stanna. Är det inte anledning nog att sätta sociala medier på agendan och göra det till en del av din marknadsföringsstrategi?
KUNDTIDNINGAR
Ett effektivt sätt att nå dina kunder är genom en kundtidning.
Kundtidningen är ett fungerande verktyg när det kommer till både B2B- och B2C-marknadsföring. För några år sedan spåddes en ganska dyster framtid för kundtidningarna. Digitaliseringen till trots har de tryckta kundtidningarna fortfarande en stark ställning. Och det är inte så konstigt – en välgjord kundtidning är ett koncept som skapar värde, engagerar och stärker bilden av ditt företag.
Genom kundtidningen får du möjlighet att prata om ditt företag på ett mångsidigt sätt.
FOTOGRAFERING
Bilder behövs i marknadsföringen för många olika ändamål, så som webbplatser, broschyrer och sociala medier.
I dag är det praktiskt taget omöjligt att göra marknadsföring utan bilder. Med egna bilder kan du kommunicera ditt företag och dina tjänster på ett personligt sätt. Bilder och bildstil representerar företaget, därför spelar det roll hur de ser ut.
Våra fotosessioner är alla unika. Ibland arbetar vår fotograf under utmanande förhållanden och svåra positioner för att få riktigt bra bilder.
KONCEPT-
DESIGN
Internet är full av fina, långa och komplicerade definitioner av begreppet koncept.
Eftersom kort sagt är bra, kan ett reklamrelaterat koncept sammanfattas så här: en enkel grundidé som används för att genomföra strategi — “den röda tråden”. Den bör vara tydlig, igenkännbar, trovärdig samt användbar på lång sikt och mångsidigt. Ofta för konceptet med sig en känsla vid sidan av rationella skäl. Kontakta oss så kan vi prata mer.
SKA VI JOBBA TILLSAMMANS?
Skicka ett meddelande!
Fyll i blanketten nedanför så återkommer vi snart!