Koncept-
design
KONCEPT
Internet är full av fina, långa och komplicerade definitioner av begreppet koncept.
Eftersom kort sagt är bra, kan ett reklamrelaterat koncept sammanfattas så här: en enkel grundidé som används för att genomföra strategi — “den röda tråden”. Den bör vara tydlig, igenkännbar, trovärdig samt användbar på lång sikt och mångsidigt. Ofta för konceptet med sig en känsla vid sidan av rationella skäl. Kontakta oss så kan vi prata mer.
Bet-Ker Oy
Bet-Ker Oy i Ylivieska erbjuder pålitliga brandbeständiga lösningar för högtemperaturprocesser. Företaget ville utveckla sin marknadsföring på sociala medier och för detta ändamål utvecklade vi ett koncept som bygger på sammanflätningen av ämnesrubriker inom branschen och överraskande bilder från bildbyråer.
Haapajärvi stad
Som spets för Haapajärvi stads varumärkesförnyelse och marknadsföringskoncept framhävde vi deras lite använda “te- och dryckestad” ‑bild. Logotypen formades som en tebrevspapper. Ordet “tee” som anspelar på te och verbet “tehdä” (göra) utvecklades till det uppmanande slagordet “Gör rätt.” som användes mångsidigt i rubrikerna.
Junnikkala Oy
Junnikkala, med huvudkontor i Kalajoki, är en av världens modernaste anläggningar inom mekanisk träförädlingsindustri. Företaget behövde ett effektivt verktyg för att hantera den ökade rekryteringsbehovet i en stark expansionsfas. Det resulterade i ett koncept med tiotals rubriker som rörde trä och skog samt bakgrundsbilder med trätema, vilket har använts omfattande på deras webbplats, i sociala medier och i print samt utomhusreklam.
Softwave
Kokkola-baserade experter inom informationsanalys, bearbetning och användning, Softwave, firade sitt 20-årsjubileum. Tillfället sammanföll med ett byte av vd och nya strategier. Företaget såg jubileumsåret som början på en “ny era”, vilket även blev temat för konceptet, som sedan användes som logotyp och stödjande rubrik och illustrationer.
Karleby hamn
Karleby Hamn är Finlands största bulkhamn, den största järnvägstransporthamnen och den tredje största allmänna hamnen. Vi skapade en långsiktig marknadsföringskoncept som har varit i användning i nästan 10 år. Det utmärktes av uppmärksam rubricering som kombinerades med koncis och informativ brödtext samt en enkel och lätt igenkännbar visuell identitet. Reklamen, som främst synts i Kauppalehti (en finsk ekonomisk tidning), har sedan framgångsrikt anpassats till sociala medier.
Kosila
Kokkola-baserade Kosila erbjuder sina kunder informationshanteringslösningar. Marknadsföringskonceptet byggdes kring ordet “hantering” och utvecklades till tanken “Den som behärskar hanteringen är härskaren.” Detta sammanfattades i uppmaningen “Bli en härskare.” tillsammans med stödjande vektorillustrationer.
SKA VI JOBBA TILLSAMMANS?
Skicka ett meddelande!
Fyll i blanketten nedanför så återkommer vi snart!