Kundtidningar
TIDNINGAR
ETT EFFEKTIVT SÄTT ATT NÅ DINA KUNDER ÄR GENOM EN KUNDTIDNING.
Kundtidningen är ett fungerande verktyg när det kommer till både B2B- och B2C-marknadsföring. För några år sedan spåddes en ganska dyster framtid för kundtidningarna. Digitaliseringen till trots har de tryckta kundtidningarna fortfarande en stark ställning. Och det är inte så konstigt – en välgjord kundtidning är ett koncept som skapar värde, engagerar och stärker bilden av ditt företag. Genom kundtidningen får du möjlighet att prata om ditt företag på ett mångsidigt sätt.
Tidningen kan utkomma en eller några gånger per år, eller till och med månadsvis. Antalet sidor kan också variera. Det gemensamma målet för alla kundtidningar är att presentera företaget, arbetstagare, kundupplevelser, produkter och tjänster, samt aktuella frågor som rör branschen.
Kundtidningen är perfekt när du vill hålla kontakten med befintliga kunder. Digitala kanaler är å sin sida ett effektivt sätt att nå nya potentiella kunder. Det innehåll som publiceras i tidningen kan enkelt kortas ner och återanvändas i andra kanaler.
Att läsa en tryckt tidning kan vara ett sätt att koppla bort från den digitala världen så väl som den fartfyllda vardagen. En undersökning om just kundtidningar visade att företagskunder ägnar nästan 20 minuter åt att läsa en tryckt tidning och att de återkommer till den över två gånger.
När du planerar en kundtidning är den viktigaste frågan “till vem riktas tidningen och varför?” Du behöver ett tydligt svar på frågorna innan du sätter igång och jobbar.
I bästa fall kan du anlita någon för både innehållsproduktion och designen av kundtidningen så att du istället kan investera din tid i kärnverksamheten. På Creamedia har vi lång erfarenhet av att producera kundtidningar och några av dem kan du se nedan.
Om du är intresserad av att skapa en kundtidning, kontakta oss så pratar vi närmare!
SKA VI JOBBA TILLSAMMANS?
Skicka ett meddelande!
Fyll i blanketten nedanför så återkommer vi snart!