Asiakaslehdet
LEHDET
Asiakaslehti on tehokas keino tavoittaa omat asiakkaat ja sidosryhmät.
Asiakaslehti on toimiva keino sekä BtoB- että BtoC-markkinoinnissa. Muutamia vuosia sitten asiakaslehdille ennustettiin varsin synkkää tulevaisuutta, mutta digitalisaatiosta huolimatta, painetut asiakaslehdet pitävät pintansa ja niiden asema on säilynyt vahvana. Eikä mikään ihme, sillä hyvin toteutettu asiakaslehti sitouttaa ja vahvistaa mielikuvaa yrityksestäsi, lisäksi se on hallittava kokonaisuus, aivan toisin kuin sosiaalinen media. Asiakaslehden avulla saat mahdollisuuden viestiä yrityksestäsi monipuolisesti.
Lehti voi ilmestyä kerran tai muutamia kertoja vuodessa, moni julkaisee asiakaslehden jopa kuukausittain. Lehden laajuuskin voi vaihdella muutamista sivuista kymmeniin sivuihin. Yhdistävänä tekijänä asiakaslehdissä on aina se, että niiden tavoitteena on esitellä yritystä, tekijöitä, asiakaskokemuksia, tuotteita ja palveluita sekä toimialaa koskevia ajankohtaisia asioita.
Asiakaslehti puolustaa paikkaansa silloin, kun halutaan pitää yhteyttä olemassa oleviin asiakkaisiin. Digitaalisten kanavien avulla puolestaan löytyy useita tehokkaita keinoja uusien asiakkaiden hankkimiseen. Oman asiakaslehden vahvuus onkin juuri huolenpito vanhoista, uskollisista ja olemassa olevista asiakkaista. Lehteen tuotettu sisältö toimii sitä paitsi sellaisenaan useissa muissakin kanavissa.
Painetun lehden lukeminen irrottaa meidät hetkeksi digitaalisesta maailmasta ja sitä lukemalla pääsee hetkeksi irti vauhdikkaasta ja nopeatempoisesta arjesta. Asiakaslehtitutkimusten tulosten mukaan yritysasiakkaat käyttävät perinteisen painetun asiakaslehden lukemiseen lähes 20 minuuttia ja samaisen tutkimuksen mukaan siihen palataan yli kaksi kertaa.
Jos suunnittelet asiakaslehteä, ovat tärkeimmät kysymykset; kenelle ja miksi? Vastaus näihin kysymyksiin tulisi olla mielessä kirkkaana siinä vaiheessa, kun lehteä ruvetaan suunnittelemaan.
Asiakaslehden sisällöntuotannon ja ulkoasun suunnittelun voit parhaassa tapauksessa ulkoistaa kokonaan ja säästät omaa aikaasi ydintekemiselle. Meillä Creamediassa on kymmenien vuosien kokemus asiakaslehtien tuottamisesta. Alla esiteltynä muutamia niistä.
Jos asiakaslehti markkinoinnin välineenä kiinnostaa, niin ota yhteyttä ja jutellaan tarkemmin!
TEHDÄÄNKÖ YHDESSÄ TÖITÄ?
LAITA VIESTIÄ!
Täytä allaoleva lomake, palaamme asiaan pian!