Verkkosivut
WWW
Yrityksen oma verkkosivusto on kaiken digitaalisen markkinoinnin alusta, siksi sivuston tulee olla kaikin puolin toimiva ja tarpeita vastaava.
Verkkosivuston ulkoasu on se, mikä sivustosta ensimmäisenä näkyy, siksi on tärkeää, että verkkosivusto noudattaa yrityksesi muuta ilmettä ja tärkeimmässä osassa ovat ne asiat, joista yrityksenne haluaa ensisijaisesti viestiä. Usein potentiaalinen asiakkaasi tutustuu ensin juuri verkkosivuihisi ja luo ensivaikutelman yrityksestäsi, joten ensivaikutelman tulee olla ammattimainen ja laadukas.
Ulkoasun suunnittelulla UI tarkoitetaan käyttöliittymäsuunnittelua, eli sitä joka käyttäjälle näyttäytyy kokonaisuutena. Tässä suunnitteluvaiheessa sivustollesi valitaan kirjasintyypit, eli fontit sekä muut visuaaliset elementit. Ulkoasu on yksi osa kokonaisuutta ja yhtä tärkeä osa-alue on verkkosivuston käytettävyys, eli se miten helppoa sivustolla on liikkua ja että sivustokävijä löytää helposti ja nopeasti haluamansa tiedon. Tällöin puhutaan UX-suunnittelusta.
Visuaalisen ilmeen ja käytettävyyden lisäksi laadukkaasti toteutettu sisältö on se, joka viestii yrityksestäsi vuorokauden kaikkina tunteina. Sisältöön kannattaakin panostaa. Esimerkiksi Google arvostaa pitkiä ja relevantteja sisältöjä ja sivustosi sisällön ollessa laadukasta, mahdollisuudet nousta hauissa korkeammalle moninkertaistuvat. Suosittelemme tuotteistasi ja palveluistasi kirjoitettavan minimissään 300–500 sanan sisältöjä.
Verkkosivustoosi panostaminen on pitkän aikavälin sijoitus. Verkkosivustollesi kannattaa tehdä säännöllisin väliajoin niin sanottuja vuosihuoltoja, ihan kuten autoillekin. Vuosihuollon yhteydessä tarkistetaan rakenne, ajantasaisuus ja muut yksityiskohdat. Panostamalla myös tähän, verkkosivustosi ovat ajan tasalla, pienten korjausten tekeminenkin on aina helpompaa, kuin aloittaa koko työ alusta sen jälkeen, kun sivustoon ei ole juurikaan koskettu, pahimmassa tapauksessa vuosiin.
On kuitenkin hyvä muistaa se, että verkkosivustot tulee aina suunnitella niin, että ne vastaavat todellisia tarpeita. Joissakin tapauksissa riittää niin sanottu käyntikorttisivusto, jolloin tarve on yksinkertainen sivusto, jolta löytyy hyvinkin vähän, mutta sitäkin tarpeellisempaa tietoa, kuten palvelun kuvaus lyhyesti ja yhteystiedot. Tällainen ratkaisu sopii yrityksille, joilla on vakiintunut asiakaskunta ja verkkosivujen vaan pitää olla olemassa.
Me täällä Creamediassa toteutamme kaikenkokoisia verkkosivustoja.
On mielessäsi sitten kokonaan uudet sivut, vanhojen sivujen päivitys tai siirto uudelle alustalle, niin ota yhteyttä ja jutellaan lisää siitä, millainen kokonaisuus palvelisi yritystäsi parhaiten.
TOTEUTTAMIAMME SIVUSTOJA
TEHDÄÄNKÖ YHDESSÄ TÖITÄ?
LAITA VIESTIÄ!
Täytä allaoleva lomake, palaamme asiaan pian!