FÖRPACKNINGEN ETT VIKTIGT VERKTYG FÖR ATT BYGGA VARUMÄRKE
Varumärket förmedlas effektivt via förpackningen eftersom det är den konsumenten ser.
Utveckling av varumärket och förtydligande av kärnbudskapet ska alltid återspeglas i förpackningsdesignen. Därför började vi där.
En bra förpackning skiljer sig från sina konkurrenter. Utöver det ska förpackningen hålla varumärkeslöftet och produkten ska uppfylla det den lovar. En bra produkt i en snygg förpackning är något kunden gärna köper igen.
De visuella inslagen som går igen i Korv-Görans förpackningar gör det möjligt att skilja produkterna åt med hjälp av färger, utan att det påverkar varumärkets igenkännbarhet eller enhetlighet. Dessa element används också i andra kanaler, såsom tryckta annonser, webbsidor och promo- och mässmontrar.
Talar dina produkter och förpackningar samma språk?
“Satsningen på varumärket återspeglas i slutresultatet.”
Gustav Granholm
Verkställande direktör
Ab Korv-Görans Kebab Oy