Vuorokaudessa on 24 tuntia ja siitä ajasta työssä kuluu noin kahdeksan tuntia.
Jos oma työsi pitää sisällään myös yrityksenne some ‑kanavien sisältöjen suunnittelua, tekstien kirjoittamista, kuvien valintaa sekä markkinointikampanjoiden suunnittelua ja toteuttamista, seurannasta ja raportoinnista puhumattakaan, pitää sille löytyä aikaa. Eikä todellakaan ole kyse pelkästä tekemisestä, sillä toimenpiteiden ideointi, suunnittelu ja seuranta sekä raportointi vievät yllättävänkin paljon työaikaasi.
Tehdään, jos ehditään
Vaikka somekanavat ovat olleet markkinoijien keinovalikossa jo useita vuosia, niin edelleenkin monet tekevät sisältöä silloin kun ehtivät tai jos ei satu olemaan muuta tärkeämpää tekemistä. Tämä on harmillista. Yhteistyökumppanit käyvät todennäköisesti katsomassa sometilejäsi ja työnhakijat käyvät melko varmasti tutustumassa yrityksesi somekanaviin ennen hakemuksen lähettämistä.Jos edellisestä postauksesta on kulunut kuukausia tai jopa vuosi, et varmastikaan vahvista mielikuvaa dynaamisesta ja ajassa mukana olevasta yrityksestä.
Sinne vaan, sama aihe joka tuutista
Harmittavan usein törmää myös siihen, että viestintä tehdään täsmälleen samalla tavalla kanavasta riippumatta. Jokaisella somekanavalla on oma roolinsa ja siellä mukana olevilla on näin ollen jokin tietty syy seurata juuri kyseistä kanavaa. Tämä on tärkeää ottaa huomioon sisältöjen suunnittelussa. Sama sisältö ei aina toimi jokaisessa kanavassa. Monta kertaa on niinkin, että viestisi kannattaakin jakaa vain yhdessä tietyssä kanavassa.
Vähemmästäkin tulee hiki otsalle, eihän se olekaan niin yksinkertaista ja helppoa. Sisältöjen ideointi, suunnittelu, kuvien valinta, ajastukset ja markkinointi vie helposti useita tunteja aikaa.
Kivoja uutisia!
Some-sisältöjen ideoinnin, suunnittelun ja käytännön työn voi ulkoistaa ammattilaiselle. Kaikkea ei tarvitse tehdä itse.
Meillä on kokemusta ja osaamista, teemme mielellämme yrityksellenne some-suunnitelman ja toteutamme sen kaikki osa-alueet halutessasi avaimet käteen –periaattella. Sinun tehtäväsi on vain hyväksyä suunnitelma ja me hoidamme kaiken muun.
Kaikkihan sen jo tietää, mutta sanottakoon nyt vielä tähän lopuksi, Sosiaalinen media on tullut jäädäkseen. Eiköhän siinä ole jo ihan riittävästi syytä ottaa asia agendalle ja osaksi omaa markkinoinnin työkalupakkia.
Täällä ollaan, valmiina palvelukseen! Ota yhteyttä tästä